Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

08.04.2013

Cestující na linkách českobudějovického Dopravního podniku budou mít až do konce dubna možnost vyzkoušet cestování moderním nízkopodlažním autobusem Volvo, který je poháněn hybridní technologií. Díky zapůjčení tohoto vozu bude moci dopravce vyzkoušet hybridní pohon v reálném provozu.

České Budějovice, 8. 4. 2013 – Od úterý 9. dubna 2013 bude na vybraných linkách MHD v Českých Budějovicích v rámci předváděcího provozu nasazen autobus Volvo 7705H. Jedná se o moderní městský plně nízkopodlažní autobus o délce 12 m. Cestujícím nabízí 29 míst k sezení a 58 míst k stání, a pohodlné nastupování i vystupování, protože výška podlahy autobusu je 27 cm. Samozřejmostí je i prostor pro dětský kočárek nebo invalidní vozík a výklopná nástupní plošina. Ke komfortu cestování přispívá také klimatizace prostoru pro cestující i řidiče.

Vůz je poháněn revoluční hybridní technologií nesoucí označení Volvo I-SAM, která kombinuje vznětový motor a elektromotor. Spalovací motor, který splňuje emisní normu EURO 4,  má zdvihový objem 4,8 litru, disponuje výkonem 215 koní. Elektromotor, jehož výkon je 160 koní, je napájen blokem Li-on akumulátorů. Tyto akumulátory jsou nabíjeny rekuperací při brždění vozidla. Autobus se při odjezdu ze zastávky nebo křižovatky rozjíždí pouze na elektřinu a při překročení rychlosti 20 km/h se nastartuje dieselový motor a vůz je pak poháněn součinností obou pohonných jednotek. Hnací moment je přenášen na zadní nápravu pomocí automatické dvanáctistupňové převodovky Volvo I-Shift. Tato hybridní technologie snižuje spotřebu paliva až o úctyhodných 35%, nicméně je vykoupena vyšší pořizovací cenou vozu. Přínosem je ale značné snížení ekologické zátěže životního prostředí emisemi výfukových plynů.

„Hybridní pohon autobusů je pro městskou dopravu velmi zajímavý a jsme rádi, že jej díky zápůjčce můžeme vyzkoušet v plném provozu a vyhodnotit tak možné přínosy“, uvádí Jaroslav Ďuriš, ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku.

 dokument PDF ke stažení v PDF zde (0,25 MB)