31.01.2023

S heslem „Nepít je umění!“ odstartoval 11. ročník tradiční zdravotně osvětové kampaně Suchej únor, která pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Stejně jako v minulých letech podpoří tuto akci i Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) a několik dopravních podniků včetně toho českobudějovického. Jejich prostřednictvím se bude osvěta šířit pomocí letáků ve vozech MHD i na sociálních sítích.

Do kampaně se v tomto roce připojily dopravní podniky v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Liberci a Jablonci, Mostě a Litvínově, v Pardubicích a v Ústí nad Labem. V jejich vozech najdou cestující už od ledna letáky, které o výzvě Suchej únor informují. K propagaci využívají taky LCD obrazovky ve vozech nebo plakáty na zastávkách i nástěnky ve vozovnách, aby se informace dostala přímo k řidičům a dalším zaměstnancům. Osvětu pak šíří i prostřednictvím Facebooku nebo Instagramu. 

„Kampaň Suchej únor podporujeme už několik let, protože tohle propojení nám dává smysl. U našich zaměstnanců musí být nulová tolerance k alkoholu a dopravní podniky věnují kontrolám řidičů velkou pozornost. Rozvíjí se v tomto ohledu i technologie, například do autobusů je možné nainstalovat zařízení, které bez negativního testu na alkohol nenechá řidiče nastartovat,“ řekl Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR„V Českých Budějovicích probíhá testování řidičů před nástupem do směny na výpravně. Další testy probíhají namátkově v provozu, kam za řidiči za tímto účelem dojíždí traťový dispečer. Denně provede zhruba 100 namátkových kontrol," popisuje průběh alkoholového testování v DPMCB jeho mluvčí Barbora Fišer.

„Zkusit měsíc bez alkoholu vypadá na první dobrou jednoduše. Jenže ve skutečnosti je za tím odvaha zkusit něco nového, schopnost podívat se upřímně sám na sebe, síla vykročit ze zajetých kolejí a jít svou vlastní cestou. To všechno se dá říct taky o umění: z dálky možná žádná velká práce, ale ve chvíli, kdy člověk sám čelí prázdnému plátnu, světlu na jevišti nebo bílé stránce, chápe hodnotu díla úplně jinak. V Sucháči si myslíme, že svoje umění může objevit každý – hledá-li mimo vlastní hranice všednosti a komfortu,” popisuje letošní téma Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor, která kampaň pořádá.

Lidé se mohou zapojit tak, že předvedou pro Sucháč 2023 svoje umění. Mohou se držet svého talentu nebo zkusit něco úplně nového. Dílo pak natočit, vyfotit, nahrát, napsat, namalovat, vysochat, ale hlavně sdílet! A to s hashtagy #nepitjeumeni a #suchejunor. Více informací je na webu www.suchejunor.cz.

 

Kontakt pro média:

Linda Hailichová, tisková mluvčí SDP ČR (www.sdp-cr.cz)

media@sdp-cr.cz

Barbora Fišer, tisková mluvčí DPMCB
fiser.b@dpmcb.cz 

 

Sdružení dopravních podniků ČR je nejvýznamnější asociace provozovatelů městské hromadné dopravy v ČR. Sdružuje 22 dopravních podniků, působících zejména v krajských městech a zahrnuje mimo jiné všechny provozovatele elektrické drážní (tzn. tramvajové, trolejbusové a speciální) dopravy v ČR. Členské dopravní podniky ujedou ročně okolo 310 milionů vozových kilometrů a přepraví přes 1,5 miliardy cestujících. Provozují více než 6 000 vozidel, z nichž nadpoloviční většina je bezemisních.


TZ SDP ČR: Dopravní podniky se opět zapojily do kampaně Suchej únor